3.7.05

Havana/Habana

No, no. No és per ara. Ha de ser a la nit. Si no feu vacances, potser haureu d’esperar el cap de setmana. Oblideu-vos de tot. Tanqueu els ulls si convé. Deixeu de ser políticament correctes. Deixeu de banda tot el que us pugui fer nosa.
Repetiu amb diverses modulacions: Havana, Habana, Havana, Habana, Havana...
Esteu a la platja, asseguts o assegudes a la sorra. Potser encara millor si us deixeu gronxar per la barca; no cal que sigui gaire gran, només hi heu de cabre vosaltres. Sí, també pots anat sol o sola, sempre que pensis amb algú; però millor amb companyia, esclar.

Ja?

Yo soy el negrito Congo
que en el África nací, ay , ay, ay,
que en el Àfrica nací.
Vengo a cantarte unos tangos...


Que la lletra no et diu res? Que quines bestieses? No té cap importància, no es tracta d’això. Que és en castellà? És una llengua germana algun cop. Hem quedat que no pensaries en polítics... ni en Castella, ni en res més que no sigui qui tens al costat (i al davant o al darrere, si convé).

...mentra li canta una havanera
amb la guitarra, ella mou el cul,
balanceja els pits, xisca una rialla;
i mirant, coqueta, pica l’ullet al noi
de Calella, gronxolant el cos,
marcant el compàs d’aquella havanera;
"...el teu cos m’encén, el teu cos em pot
mulateta meva,
jo t’estimaré fins la fi del temps si
tu vols ser meva...."


-Que sí, que "Lola, la tavernera" és en català, però que no és precisament feminista...
-No havíem quedat, però, que no era això? Deixa que la música us acompanyi, no cal que escolteu gaire la lletra si no voleu, encara que jo sí que ho faig, xerreu, feu-vos un petó...
-"Visca Catalunya, visca el "Català"?
-Sí, com vulguis, però aprofita que la nit és curta i ja arriba l’alba.

P. S. Si després de tot encara et vols baixar unes quantes havaneres, pots entrar en la pàgina del grup Vallparadís.
I si voleu llegir una altra versió de la nit a Calella, obriu el Ribot de Jesús Cardona.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

39 cantada d'havaneres de Calella de Palafrugell. Que vas anar-hi?
És un dels llocs on m'agradaria estar, tot i les aglomeracions.
Perejoan

Anònim ha dit...

diumenge 10 de juliol, havaneres cremat i focs d'artifici a la platja de Premià

(és una de les nits que espero tot l'any)

mar

Anònim ha dit...

Premià DD té platja? :P
Perejoan

Anònim ha dit...

premià de "mar", Perejoan (i tu ja ho saps)

com sé que no pots venir ja t'enviaré una foto... i t'ho explicaré... i...

miquel ha dit...

Com hi havia d'anar, Perejoan, si em vas enviar 160 Km cap al sud. No sé si m'hagués agradat anar-hi. Massa gent. Clar que amb la companyia i al lloc adequat...

Que estem invitats, mar?

Anònim ha dit...

és clar que esteu convidats. Fes-m'ho saber si veniu (truca'm)i us guardaré un bon lloc al meu costat.

de veritat que és preciós... veure els focs artificials quan cauen sobre teu i quasi es toquen amb les mans...

mar