16.7.05

núvols d'estiu

Consulto a l’"Agenda" de "La Vanguardia" l’apartat de Girona i només trobo informació sobre Peralada i Roses: clàssica i blues respectivament. Em decep. Qui és el responsable d’aquesta llei del silenci? Qui vol amagar que avui, en terres gironines, a l’Empordà, a l’Estartit, tindrà lloc un dels concerts en què es preveu una assistència de públic com poques vegades es veu per aquestes contrades?

Jo no hi seré per raons purament logístiques. He d’acabar d’enllestir alguns assumptes a Barcelona i, a més, no podria resistir les llargues cues d’anada i tornada per unes infraestructures viàries insuficients. Si no fos per aquestes raons, ja em veieu a l’Estartit per assistir al concert de l’any: el de la Pantoja.

Alguns recordareu que ja us vaig parlar fa temps d’aquesta actuació i de la polèmica que va suscitar a l’Estartit i a Torroella, magnificada pel programa-merda "Aquí hay tomate" de TV5. No repetiré les meves reflexions d’aleshores, que ni tan sols enllaço, sinó que em limitaré a donar-vos dos vincles perquè hi feu una incursió si és del vostre gust. L’ajuntament de Torroella, davant de la diversitat d’opinions i els malentesos, s’ha vist obligat a treure una nota informativa en el seu web en què vol calmar els ànims del personal a partir d’arguments sobre la diversitat cultural i l’augment de riquesa que els assistents a la "trobada" proporcionaran al municipi. Un altre web, "Portal independent de Torroella de Montgrí i l’Estartit", fa un seguiment del fet i exposa raonaments, inclosa una enquesta, ja tancada, entre 104 participants i un petit recull d’opinions. És curiós com en tots dos llocs es dóna especial importància al piromusical -espectacular, trencador, abracadabrant- i es considera l’actuació de la Pantoja com un complement. Senyor, Senyor!

I la meva opinió sobre l’assumpte? Bé, no té cap interès. Ja us dic que si no fos per qüestions que m’ho impedeixen, m’agradaria veure una mica de dialèctica que em tragués de l’ensopiment estiuenc. I un descans a la platja de l’Estartit, ben protegit de l’enfarinament de la sorra i contemplant aquest magnífic quart creixen de la lluna, tampoc no m’importaria gaire, després dels ooooh, aaaah... de l’espectacle dels focs. Un altre any serà. Recordeu, però, que els que no sabeu què fer aquesta nit , encara hi sou a temps. Ja me’n fareu cinc cèntims.


P. S. Fonts generalment mal informades, com totes les que tinc, em van assegurar que el primer artista amb qui va contactar el senyor Colomer, el mecenes organitzador, va ser amb en Serrat, que li va dir que ell... ja no me’n recordo; i encara va haver-hi una segona opció que no va prosperar.
Interessant en imatges i en informacions diverses el "Portal...". Apa, entreu-hi.
(La segona nota de l'Agenda de "LV" ens detalla els actes de la Festa major del Raval. Quatre cosetes. El centralisme de sempre)



























Imatge de l'any passat, amb permís dels amics del web, espero.

5 comentaris:

Un indígena ha dit...

La Pantoja a l'Estartit? Lo nuestro! Això ens indica com està de malament el país.

Anònim ha dit...

Esperes bé. Tens el permís per publicar la foto, ja que està correctament publicat el lloc original de la mateixa.

Entre el dilluns i dimarts pròxim tindreu algunes fotos del piromusical i del concert, juntament amb alguns comentaris

Salutacions a tothom.

-----


Rafael Martín Soto.
info@torroellaestartit.com|www.torroellaestartit.com

miquel ha dit...

Que no som multiculturals, indigenes?

Gràcies doblement, Rafael. Molt bona feina al web. Felicitats.

Anònim ha dit...

Moltes gràcies pel reconeixement que fas de la meva feina a la web. Intento fer un recull de notícies locals i de qualitat.

He preparat amb imatges el que va ser el Piromusical, dividit en 3 parts:

1) Serveis de la D.Y.A. (Associació de voluntaris d'Ajuda en Carretera). Ells es van encarregar de la seguretat, amb un hospital inflable que van instal.lar al mig del carrer pel que pogués passar.
2) Focs artificials del Piromusical
3) Concert d'Isabel Pantoja (al final per un malentès no vaig poder accedir a la zona per fer-hi fotos, i les que hi ha estan fetes de lluny, però bé... algo és algo).

Salutacions i felicitats també pel teu blog.

miquel ha dit...

Salutacions, Rafael. T'aniré seguint.