15.2.06

L'Alguer

“Tot va començar quan vaig rebre la carta que em comunicava que havia guanyat la beca d’estudi de l’Institut Ramon Llull, per participar al IV Campus de la llengua catalana Mallorca-Andorra 2005: 20 diades d’immersió lingüística i cultural per ampliar els coneixements d’aquesta llengua.
[...]
El fil conductor que ens univa era el gust per l’aprenentatge del català. Jo visc a l’Alguer però sóc originaria de Liguria, i no amago les dificultats que he trobat a l’hora d’aprendre l’idioma, però la meva voluntat d’integració ha fet de manera que volgués conèixer com s’expressaven els algueresos. Després d’un curs de català de set mesos amb un professor de català de València, que fa de lector a la Universitat de Sàsser, i que es diu Joaquim Gadea, he tingut l’ocasió de participar al Campus...”

M’adono que han visitat “data de caducitat” des d’Itàlia. Investigo, i descobreixo que han arribat des de l’Alguer perquè els ha interessat la cançó de Raimon que vaig deixar en el penúltim post. De “Lletres catalanes des de l’Alguer” (feu-hi una mirada) passo a “Poemes des de l’Alguer”, el bloc d’Anna Cinzia Paolucci, encara calentet del forn, que és qui ens explica l’experiència de la qual he extret els dos fragments de més amunt.
No hi he anat mai a l’Alguer i potser hauria de començar a pensar-hi. Aquesta ciutat que canta l’Anna Cinzia, i que expliquen els estudiants de l’Alguer i de Sàsser, sembla que enamora. Ja ho veurem, encara no tinc planejat l'estiu.

L’ALGUER
Reina de sol i de marina
ulls d’aigua cristallina
morros vermells de corall
llamp de foc, trèmit de plaier.
...

I mentrestant, la Maria del Mar Bonet amb Des de Mallorca a l'Alguer.


Powered by Castpost

O potser la voleu escoltar en la veu d'Elena Ledda


Powered by Castpost

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo tampoc encara hi he anat pero la gent que conec i ho ha fet, ha repetit!

Sera questio de fer-hi via.

miquel ha dit...

Doncs amb el que tu viatges, ja t'hi podries allargar i fer-nos uns quants posts per preparar-nos el camí. Ja m'imagino el mosaic des de l'Alguer.