8.7.11

més lectures d'estiu

Ah, les lectures d'estiu (de l'estiu)! Aquesta setmana el suplement cultura/s (en els títols “La Vanguardia” encara es manté diglòssica) ens proposa, com si fos per sant Jordi, uns quants llibres - per gèneres o temàtiques- per a llegir durant les vacances. Joan de Sagarra, a pàgina sencera, es queixa que, malgrat que el temps de les sortides de lleure cada cop és més escàs, no s'editin més obres en aquestes dates. Fins i tot suggereix que hi arribin les rebaixes: tres llibres pel preu d'un. Hi estic totalment d'acord, encara que no comparteixo la seva comparació quan diu que això és el que fa El Corte Inglés amb els calçotets. No sé quins calçotets fa servir Sagarra, però els meus, al Corte Inglés, únicament tenen un descompte que no passa del vint per cent; com en els llibres, en qüestió de calçotets encara hi ha classes.

Jo, que tinc unes vacances llargues, sempre em deixo per l'estiu uns quants llibres que suposadament requereixen una certa concentraciço o calma, la que imagino que tindré. La veritat, però, sol ser que entre una cosa i altra el temps se me'n va també amb moltes altres coses i al final els bons propòsits de lectures interminables i plaents es dilueixen en moltes altres activitats que sorgeixen amb planificació o sense.

Ara bé, tot i saber que les meves perspectives lectores no s'acompliran, em faig una llista personal i intransferible -cadascú sap el que vol- de lletra impresa tradicional o virtual.

Concreto, provisionalment:

En aquest moment de semivacances faig seguir dos llibres: Diccionari per a ociosos (a través de l'e-reader), de Joan Fuster (pròximament en aquesta pantalla) i L'herència de Wilt, de Tom Sharpe. Llegeixo aquest llibre -enèsima aventura de Wilt i família- més per fidelitat que per convenciment, tot i que apareix algun diàleg que encara em recorda el plaer de la primera novel·la: “-He estat pensant, Henry, i he arribat a la conclusió que ja és hora que tinguem relacions de gènere...”

En el lector elèctrònic -anomenat e-reader com s'ha vist més amunt-, tinc més d'una cinquantena de llibres a punt. Possiblement cauran el darrer Verdon i el Mendoza romà.

També m'emportaré, és clar, la universitat de Llovet.

No faltaran els Triadú i el Triadú-Pere Calders que em va proporcionar la Su per “gentilesa gran”. No descarto apuntar-me l'any que ve, que potser tindré més temps, a alguna de les seves sessions.

Demà, al curset que faig, i que ara em sap greu que s'acabi, el llibre estrella per il·lustrar i resoldre els dubtes serà l'obra que aquesta setmana ens recomana el llibreter. Me la rellegiré una mica, però em sembla que no me l'enduré, tot i que és un dels manuals de llengua més divertits i complets que he llegit en el seu gènere i que puc repassar no només en casos de dificultats ortotipogràfiques.

I sé que em deixo molta cosa, però és el que passa sempre quan un és incapaç de fer llistes coherents perquè en lloc de planejar les vacances encara creu que el que ha de fer és deixar que actuï l'atzar.

Ei, que me n'oblidava, també cauran, ho sé,  algunes pàgines velles o noves de Pla.

Acabo com Sagarra, que en això sí que estem d'acord: Bones vacances i bones lectures! I ens anirem veient.

6 comentaris:

Francesc Puigcarbó ha dit...

sembla una bona idea al tres per un, de totes maneres, com la majoria, per vacances m'enduc coses lleugeres per llegir.Ahª i un portatil que em vaig comprar.

Bones VACANCES!

Jesús M. Tibau ha dit...

Jo no acostuma a distingir entre lectures d'estiu o d'hivern. Això sí, sovint aprofito disposar de més temps a les vacances per a emprendre llibres més gruixuts.
Bones lectures!

Allau ha dit...

Els que fem vacances voltant pel món, no és l'època que més llegim. Però el cervell continua funcionant al mateix ritme.

Macondo ha dit...

Bones vacances i bones lectures.
Ara seré jo la que em perdré pels passadissos de l'UB la pròxima setmana.

jaka ha dit...

Jo no tinc lectures de hivern i lectures d’estiu, va com va i també per les que em “manen” des del Club de Lectors. Ara mateix estic amb el Paul Auster m’agraden molt les seves històries, crec que aviat també llegiré alguna cosa del Mendoza, ai, hi ha tant per triar...
L’adreça de correu de provisionals@gmail.com es correcta oi? es que ara et faré un mail per preguntar-te una cosa sobre el format dels vídeos.
Fins aviat i felices vacances !!!

miquel ha dit...

Jo, en canvi, Francessc, m'enduc també coses que no sé si són lleugeres, però tenen moltes pàgines. Una altra cosa és que les acabi llegint.
Ja ens diràs que tal l'ordinador en període estival. En el meu cas em seveix per jugar amb fotografies i per escriure alguna cosa, etc., però les connexions a Internet durant les vacances són escasses.


A mi em passa com a tu, Jesús: espero l'estiu per empreses de més "envergadura", siguin pègines o sèries. Després, va com va.


Com pot funcionar el cervell al mateix ritme, Allau, sense lectures que l'estimulin :-)
Que les teues circumval·lacions estiuenques et siguin profitoses.

Ostres, macondo... què hi aniràs a fer?
Que les lectures et guiïn i les vacances et portin on vulguis anar.


Jo, jaka, més que lectures de vacanecs tinc propòsits d'estiu que, com deia més amunt -i com ha de ser- rarament es realitzen, cosa que no em preocupa gens.
He rebut el teu mail i miraré de respondre't segons la meva experiència.
Bon estiu!