Algunes crítiques parlen d'innocència.
No, Timbuktu no és innocent, encara que reflecteixi innocències. És
complexa en la simplicitat d'una i diverses històries, és plena de
simbolismes, d'iconografies que potser no costa d'interpretar, que
recorren tota la pel·lícula. Timbuktu és, en alguns moments, d'una
bellesa visual aclaparadora i d'un lirisme extraordinari potser per
contrarestar la duresa extrema d'algunes escenes o de tot plegat, o,
simplement, perquè la vida és així a vegades, un joc de contrastos
extrems. No s'ha d'oblidar, però, que la pel·lícula existeix
perquè existeixen els gihadistes i aconsegueix explicar millor que
molts documentals qui són o com són, recordant que totes les
mirades, esclar, són parcials i que el tot rarament existeix. Mentre
anava mirant la pel·lícula, m'ha semblat que entenia un concepte
aparentment contradictori: el nihilisme deista.
No volia escriure res, únicament compartir en imatges el concepte de ballet en el futbol que tan sovint expliquen els periodistes esportius i que tant els costa d'exemplificar; al final, però he intentat dir el que molts altres han expressat més extensament i rigorosament.
4 comentaris:
quina plasticitat visual, pura poesia visual. A Brossa li hauria encantat.
Quina impressió i quina bellesa, aquest joc sense pilota...
M'ha agradat molt el ruc que passa davant de la porteria. ¿Els rucs poden aspirar a l'Oscar?
i a Cesc Gelabert, Francesc :-)
Exactament, Carme. Si encara no l'has vista...
Ostres, Allau, ara sí... Secundari o efectes especials?
Publica un comentari a l'entrada