Mentre dinem, parlem del procés de digitalització a l’ensenyament secundari. Estem d’acord –no és discutible- que s’ha de fer, i ja es fa, però desconfiem del ritme i dels guanys a curt termini. Els elements a tenir en compte (tècnics -ordinadors, material digitalitzat, serveis de reparacions...- i humans -alumnes, professors, pares...-) ens semblen desequilibrats, amb deficiències importants si és volen aconseguir uns resultats no ja òptims, sinó simplement decents. Per altra banda, ens sembla un menyspreu al mateix procés d’ensenyament-aprenentage que no es facin uns cursos perquè el personal comenci a aplicar el nou sistema amb una capacitació suficient. La consigna és: ara toca això, ja us ho fareu! Això sí, els que vulguin entrar a l’ensenyament hauran de tenir dintre de poc un màster que els capaciti (un altre dia en podem parlar). Aquest és un país d’improvisació governamental presentada com a seriosa a través d’informes insignificants, opinions d’especialistes autodidactes o pomposos i paraules grandiloqüents de polítics provisionals que voldrien eternitzar-se al servei dels ciutadans i la qüestió és que se’n parli, per les seves accions o les seves omissions. Anem camí de l’excel·lència, de la incompetència, certament.
Seguint amb el tema, llegeixo que el PP presenta una proposta, l’enèsima, de modificació dels estudis secundaris, amb una etapa obligatòria fins als 15 anys i un batxillerat de tres anys; al final del batxillerat, una prova d’entrada a la universitat. Què faran els joves que no facin batxillerat dels 15 als 16, edat fins a la qual l’ensenyament és actualment obligatori? Llegiré el diari més atentament. La premsa no destaca aquest canvi sinó que dedica la part estel·lar de la notícia al canvi de nom i d’enfocament d’Educació per a la Ciutadania segons les etapes docents. Quina bestiesa! Sempre l’èmfasi en assumptes menors que creen més polèmica als diaris i entre els partits que a les aules.
Parlant de l’obligatorietat d’assistència. Al meu centre, com en molts altres, si un alumne no ha vingut a l’institut i la família no ha avisat, es truca a casa seva a primera hora del matí o de la tarda per advertir els pares de la falta i per demanar notícies. Ahir, durant la primera lectura de la llista, en J. no havia arribat i la família va assegurar que havia sortit de casa amb temps suficient, de manera que la cap d’estudis va marcar el número de mòbil de l’alumne:
-Ets J.?
-Sí.
-La teva mare diu que hauries d’haver arribat a primera hora, on ets?
-Sóc a la classe de Química –que respon ell a escassos metres de la seva interlocutora -hem de suposar que després de demanar-li al profe que aturés un moment la classe perquè tenia una trucada.
El noi devia haver entrat tard al centre sense que ningú ho advertís o potser s’havia perdut en algun des escassos amagatalls de l’edifici i ara reposava tranquil·lament en el seu seient habitual. L’únic error que va cometre va ser respondre al telèfon: no recordava que a l’institut no es permeten els mòbils. No sé si encara el té la directora.
AL TREN
Fa 1 hora
6 comentaris:
no sé perquè em sembla que amb això de la suposada digitalització s'està començant la casa per la teulada, perquè tenir ordinadors portàtils no és digitalitzar res, cal que tot el sistema s'enfoqui de diferent manera. Però, és clar, queda tan i tan modern! ja us planyo ja a tots plegats! mestres i alumnes!
Això é el que volia dir, Clidice. De tota manera, mestres i alumnes no tindran gaires més problemes que ara: uns i altres som relativament obedients. Els resultats, però...
la jèssica, que ara fa segon d'eso, ha començat aquest any a fer servir llibres digitals.
alguns llibres si que comporten una manera de treballar una mica diferent. pels deures que s'han de fer online es veu que els profes poden veure: a quina hora es conecta l'alumne, a quina hora acaba, quanta estona s'hi ha passat. però això no vol dir que els profes ho tinguin en compte. quina feinada!
per altra banda hi ha altres llibres que senzillament són llibres normals escanejats. es veu que les editorials no han tingut temps d'enllestir-ho tot.
en qualsevol cas, no em sembla que en general s'hi guanyi ni si perdi massa. ni profes ni alumnes.
(ahir la son em va guanyar molt aviat, i avui que no es deixa vèncer aprofito per posar-me al dia :-)
Tu i jo hauríem de tenir una xerrada sobre el tema. Estic seguir que desfaries molts dels meus dubtes.
Llàstima, kika, que som anònims ;-)
quin tema? l'eso? però si ets tu l'expert! com vols jo desfaci cap dubte sobre l'eso? d
anònims? ai, pere, que em vols confondre! :-)
El de la digitalització, kika, que en aquest tema i la seva implantació estic segur que em portes molt avantatge. En l'altre tema tampoc no sóc gaire expert, vaig fent :-)
Lluny de mi qualsevol intenció de confondre!
Publica un comentari a l'entrada