1.7.14

Els temps de la (des)informació


Avui, per no estar informat, has de fer un esforç brutal.

J. Cuní (8tv)


Avui, per estar informat, has de fer un esforç brutal, i encara així, els dubtes sobre els resultats del procés d'informació són omnipresents.




P. S.: Si la segona afirmació és més llaga que la primera, és únicament a causa que els blogs es poden permetre un tractament del temps més ampli i a la tele, segons diuen els que la fan, el temps és or; excepte, esclar, quan l'audiència, segons els de la tele, demana minerals menys nobles.

Avui, tant a la tele com aquí, deixem de banda exemples que ratifiquin les respectives afirmacions. Tant els televidents com els lectors de blogs són prou intel·ligents per trobar-los a la seua mesura.

6 comentaris:

Júlia ha dit...

No s'ha estat mai informat de forma seriosa i objectiva de res, avui al menys pots contrastar opinions sobre un tema però, evidentment, la quantitat no vol dir qualitat. Dubtem més -i no pas tothom-perquè ja no és tan fàcil fer-nos beure a galet com en d'altres temps.

Pais secret ha dit...


Em sembla que en Cuní no surt gaire del plató ni de la Diagonal.

Brutal em sembla excessiu, ho deixaria en "gran" i encara tinc el meus dubtes.Igual que els tinc de la veracitat de la pluja informativa, cada dia em costa més garbellar i confiar. Aquest és l' esforç.

Carme Rosanas ha dit...

Jo diria que les dues afirmacions són igual de certes... Estàs informat de moltes coses, encara que no vulguis i mai no estàs ben informat... Encara que t'hi esforcis.

Millor en primera del plural:

Estem informats de moltes coses, encara que no vulguem i mai no estem ben infirmats, encara que ens hi esforcem.

Jo ja no m'hi esforço...

miquel ha dit...

Tu ho dius, Júlia: pots contrastar moltíssimes opinions. Saber els fets ja és més complicat. I d'alguns fets no ens informa ningú.

Exacte, A.: garbellar i confiar. I insisteixo, fins i tot saber moltes coses que potser ens interessarien.

També d'acord, Carme: molt i poc. Més que en altres temps, esclar, molt més informats (o desinformats).
Al final tots fem una tria.

Francesc Puigcarbó ha dit...

s'informa a voleio, sense contrastar la noticia, ràpid ràpid. Més que informacio el que hi ha és saturació d'informació, que cal païr i destriar el gra de la palla. Crec que en Cuní es referia a aixo.

salut

miquel ha dit...

Segurament Cuní es referia a això, Francesc. Jo continuo pensant que sovint hi ha molta palla i poc gra; a vegades, ni palla ni gra.