25.10.05

casto sendra barrufet

Aquesta nit, fent zàpping i sense estar gaire atent, m’he trobat amb un primer pla de Vicenç Villatoro. M’he aturat. Mentre l’anava escoltant he pensat que el programa “De llibres “ s’estava polititzant excessivament. Tota l’estona parlava d’aspectes relacionats amb l’Estatut. Un pla general m’ha fet veure que en realitat es tractava d’”Àgora”, del canal 33, que el programa de Villatoro, més curt, és demà (avui) a la mateixa cadena en un horari semblant.

M’ha fascinat un dels participants en el debat de qui no havia llegit res (ho dic en passat perquè després m’he fet una volta per Internet a veure que trobava). Dic que m’ha fascinat Arcadi Espasa perquè tan físicament –fins i tot amb els seus ulls mig tancats- com en el seu discurs he tornat a veure un dels còmics més interessants i de característiques més singulars de la meva joventut i principi de maduresa (física). Em refereixo a Cassen.

Casto Sendra Barrufet -nom i cognoms segur que el van marcar-, més conegut com Cassen (1928-1991), va néixer a Tarragona i va començar la seva carrera com actor en el teatre d’aficionats. El 1961 va debutar en el cinema amb un paper protagonista a Plácido, de Berlanga, una pel·lícula important dintre del cinema espanyol, una de les millors del director, que va ser nominada als Òscars. A partir d’aquest moment i de manera inexplicable –o no tant- va actuar en moltes altres pel·lícules plenament oblidables (La tía de Carlos en minifalda, per exemple; ja us pot fer imaginar el tipus de cine que feia). A partir dels finals dels 80 i l’any 91, el van tornar a recuperar en pel·lícules força interessants: Amanece, que no es poco, Pasodoble i Amo tu cama rica.

Un altre dia, quan el conegui més, parlaré de la trajectòria d’Arcadi Espasa, però de moment em quedo amb Cassen, que m’és més conegut, més proper, i, pel que he vist, molt semblant a Arcadi Espasa, al menys en les pel·lícules de l’humorista que van del 62 al 75, durant la dictadura franquista. Clar que ahir l'Espasa el tenia força fàcil, el protagonisme
























Cassen a Plàcido.

DOS

Cada dia que passa troben formes més subtils de tenir-nos controlats. Qualsevol excusa és bona.

Els pagesos tallen carreteres per fer públiques les seves reivindicacions, els pescadors tallen els camins de la mar i controlen les entrades i sortides dels ports. Em sembla que no s'ho esperaven. Potser així algú se'ls escoltarà.


7 comentaris:

mar ha dit...

Casto Sendra Barrufet
:)
al llegir aquest nom no sabia de qui parlaves. M'ha fet molta gràcia trobar-me que és en "Cassen"

jo també m'he fet molts farts de riure amb les seves actuacions... m'ha agradat recordar-lo.

(gràcies pel post "curt"... perquè avui ja tinc els ulls malament de tanta pantalla i ja no llegiré res més)

(vinga... t'envio uns quants calidoscopis de rambla)
:)

Anònim ha dit...

Per sort no coneixies molt l'Espada, es dels tios mes fatxes i anticatalans que volten per Catalunya. aixo que no vaig veure l'Agora pero destaca per la seva perdua de bilis contra tot el que faci ferum a catala.

Anònim ha dit...

(per al Josep Arnau) No és "ferum", en tot cas digues "flaire". Ho fóra si parléssim del castellà. ;)

(per a tu) També recordo al Cassen, però no l'he reconegut pel seu nom. No sabia de qui parlaves...

I mira que són ganes! flagel·lar-se amb l'"Espada", cosí germà de Jiménez-Losfascios, "Fede" per a l'Ansar i Cia.
Perejoan

Anònim ha dit...

Tens rao PereJoan, es que m'he ences llegint el nom de l'Espada, quin coi de fatxe anticatala.

tina vallès ha dit...

Doncs a mi les aclucades d'ulls de l'Espasa (ja sabia qui era i en vaig veure un tros per curiositat malsana) em recorden Colombo!?

miquel ha dit...

Recordo que no he volgut parlar de l'Espasa sinó fer un petit homenatge a Cassen. Ha estat un salt enrere motivat pel físic i per un nom d'aquells que creen caràcter: una espasa a la nostra arcàdia...

Sí, té alguna cosa de Colombo...I continua buscant els criminals (o ja els ha trobat, però no sap com empresonar-los?).

Anònim ha dit...

joer, flipo: qué fachas sois... hasta para hablar de cine sois fachas...