Continuo els dimecres fent un curset de no sé quantes hores que em permetrà ser un expert en l’ús de la pissarra digital. Ahir, durant les tres hores, vam aprofundir una mica més en el procés d’elaboració d’un bloc. Fa unes quantes setmanes ja vam ser capaços de crear-ne un, dels de la XTEC (22.562 blocs ja), de posar el títol (el meu és giravolt) i teníem com a deures deixar un comentari al bloc del professor i escriure un post relacionat amb un possible projecte per als alumnes. Ahir vam editar el post, vam veure com es feia per incloure hipervincles i vam haver d’enviar un comentari al bloc del nostre veí de taula. La setmana que ve, a part dels deures, veurem com es poden posar imatges al bloc i alguna cosa més que ara no recordo.
La sorpresa de la sessió va ser que a alguns, als que fem classe a 1r d’ESO, ens van donar un ordinador, imagino que en custòdia, perquè se suposa que aviat començarà la digitalització d’aquest grups i hem de ser hàbils en el maneig del mateix ordinador que tindran els alumnes, un Toshiba mini NB250, d’1 GB de memòria, sistema operatiu Windows 7. No sé si ho podia fer, però de moment li ha afegit uns quants programes, entre altres l’Open i el GoldWave, aquest darrer d’edició musical, força complet.
Entre el temps que vam trigar a configurar els ordinadors, petits problemes tècnics, una connexió excessivament lenta que hem de canviar, antics ordinadors que es van quedar sense bateria (els nous tenen aproximadament una autonomia de vuit hores) i dubtes diversos, la classe va alentir-se força. La situació em va servir per imaginar les primeres classes digitals amb els alumnes; ep, només les primeres, que sóc optimista i estic convençut que quan tinguem una mica de rodatge, l’aprenentatge de llengua serà espectacular, sense comparació amb els mètodes antics.
Sobre la pissarra digital, no puc dir gran cosa, encara no sé si en aquest moment sabria connectar-hi l’ordinador, perquè cada sessió ho fan dos companys i a mi, de moment, no m’ha tocat. El que és segur és que la setmana vinent dominaré l’art de pujar imatges al bloc i segurament també vídeos. En l’aspecte blocaire, progresso força, fins i tot diria que sóc, modèstia a part, un dels millors alumnes.
AQUESTA NIT ÉS NIT BONA, I DEMÀ NADAL
Fa 6 hores
11 comentaris:
però això ho vas perquè vols? o has de fer? com pot ser?
en aquest aputn això de que fas classe a primer d'eso pot ser mal interpretat, perquè pel que dius més aviat sembla que al rebis que no que la donis! :-)
T´imagino posant cara de sorprès quan veus que se t´ha penjat bé un comentari o que has inserit una foto al teu "Giravolt" i dius...mira, encara me´n surto! També t´imagino aguantan-te el riure per sota el nas i dissimulant l´avorriment que suposa que t´expliquin el que fas cada dia de cada dia des de fa anys. És com si t´expliquessin com t´has de cordar les sabates, no?
Santa paciència, Pere i quina ironia més fina que tens!
No he entès ni entenc com els 'ensenyants' no hem estat mai capaços de rebel·lar-nos contra tanta ximpleria.
Potser sí que tenim els 'formadors' que ens mereixem.
Fa riure, encara que conec uns quants profes d'ESO absolutament analfabets digitals i que, per a ells, aquests cursets són un trauma. Deu ser xulo això de ser "el més llest de la classe" eh? ;)
bon cap de setmana :)
Pere, em fas enveja;molta enveja. Això d'estar callat, mossegar-te la vora dels llavis i picar de mans quan te'n surts.
Ostres, ha de ser una delícia anar a classe i ser un alumne exemplar.
La Clidice que és una nena molt llesta també té raó.
;)
Un dia d'aquests m'apunto jo també a un curset de fer blogs. Diuen que n'hi ha de ben xulos per jubilats.
Molt bon apunt el teu,i molt fi. Segur que en treus un bon profit.
Salut.
M'encanta! Imagino que la classe de com penjar un youtube ja deu ser par al curset avançat...
I després el Departament d'Ensenyament no té diners! La quantitat d'hores i recursos malgastats en cursets de 30 hores que en 2 hores n'hi hauria prou, i això allargant-ho molt. Sous extres
pels que fan els cursets i un munt de coordinadors LIC, LAC i LUC...entre d'altres.
Kika, el que volia fer és una aproximació a l'ús de la pissarra digital, i em pensava que el curset es basaria sobretot en això, però segurament deu cosatr poc adquirir pràctica de pissarra i el nostre professor ha decidit que val la pena que coneguem el bonic món dels blocs, que pot ser interessant com a recurs de feina.
L'has clavada, A., sóc talment jo. I encara gràcies que quan tens un ordinador davant pots distreure't amb qualsevol cosa, que és el que imagino que faran els alumnes que ja se saben el temari i els qui no en tenen ni idea.
A veure si la propera sessió t'envio un comentari des de l'aula, però que no em vegin els companys :-)
No creguis, Júlia, el formador és bo: explica, reiterà, posa exemples, torna a dir, avança una miqueta...
I entenc que no parli en públic del meu escepticisme multidireccional.
Cert, Clidice, hi ha professors als quals l'ordinador els crema les mans. És una pena.
Ei, que no sóc el més llest i, a més, cal anar amb compte, perquè ja saps que tots els que estem als extrems perillem.
Bon cap de setmana :-)
No tan exemplar, príncep, que a vagades m'aixeco de la cadira per ajudar als necessitats i miro el que fan els altres mentre tinc poca cura dels meus exercicis :-)
Sí que l'encerta, la clidice, sí.
Salut, Alberich.
Imagina't, poder fer blocs a partir del que t'ensenyen i no de l'experimentació. Tot un plaer.
Quan acabi ja deixaré notícies dels resultats.
I no et dic res, Eulàlia, del moment que editem vídeos. Això ja serà el que es diu funcions avançades, pur orgasme.
És així, macondo. Jo crec, estic convençut, que s'han de fer cursets, però també crec que s'han de racionaltzar segons els alumnes i les seves necessitats. En fi, que les inèrcies són molt difícils d'aturar.
Pere, com que no ets el més llest? Com que no?
em fa molta gràcia imaginar-te a classe, hehehehe!
Jejejejejeje, jo el vaig fer l'any passat el curs de pissarra digital, i la veritat, bfffffffffffffffffffffffff, aquest curs no repeteixo, em penso que és un programari pels que ho expliquen, no pas una eina...
Publica un comentari a l'entrada