¡Qué horror! ¡Ese
castellano periférico de los Marsé, los Mendoza, los Goytisolo!
Apesta a pan con tomate y al Maria Moliner.
Manuel Vázquez Montalbán: El premio (1996)
No sé si encara en
deuen quedar molts que hagin resistit el procés de simplificació,
imbecil·litat i maniqueisme que els darrers anys ha crescut
enormement aquí i a Espanya, però resulta difícil que en un moment
determinat d'una conversa amb qualsevol no apareguin
desqualificacions genèriques als espanyols o als catalans, segons el
cas. Els espanyols, això i allò; els catalans el mateix, però
diferent; les argumentacions, reiteratives i fatigoses fins a
l'infinit, agafen de tant en tant matisos nous, una dada de darrera
hora, però la idea inicial no varia.
En una societat que tendeix a l'escepticisme i a l'individualisme cada vegada hi ha més creients en la maldat dels altres com a col·lectiu i com a individus -resulta difícil destriar-, siguin espanyols o catalans. La impossibilitat de diàleg polític entre uns partits obsolets incapaços de solucionar els problemes complexos dels seus territoris ha acabat per encomanar-se a la societat, als individus del carrer. Els mitjans de comunicació, públics i privats, han seguit el joc segons els seus interessos i han col·laborat a la banalització de la societat, a la desinformació i a l'enfrontament; en alguns casos a través d'una certa intel·ligència i en altres a través d'un tremendisme que voreja el delicte si és que no ho és.
El 50,6% de los catalanes se informa a través de TV3
Este estado de opinión creado por los secesionistas no es ajeno al elevado porcentaje de ciudadanos que en Cataluña sigue los informativos de TV3, la televisión oficial.
Según datos del CEO en su último barómetro de
opinión pública (2ª oleada de 2013), el 50,6% de los catalanes se
informa a través de la televisión autonómica. Es una proporción
que no se da en el resto de España desde que en 1981 se suprimiera
el NO-DO, pues los ciudadanos libres prefieren diversificar sus
fuentes de información y buscar medios independientes, rechazando
los oficiales cuyo fin es el adoctrinamiento de masas. Y más en
tiempos de austeridad en donde todos los años se destinan centenares
de millones de euros de los contribuyentes a mantener artificialmente
la viabilidad de la televisión pública catalana.
El nacionalista alemán Goebbels fue un maestro en
lo que hoy denominamos marketing social, que tiene por meta el
control de los medios de comunicación, de la cultura, del deporte y
de la educación.
Al ministro de Propaganda de Hitler se le atribuye
la frase que dice que una mentira repetida mil veces se convierte en
verdad. En un pequeño rincón del Mediterráneo occidental, se está
ensayando de nuevo aquella farsa.
“Las Razón”, 16/9/2013
Uns i altres, sobiranistes, unionistes, ni fu ni fa, babaus i entesos, llops i corders, anirem fent la nostra via col·lectiva o en solitari pels camins pedregosos que ens marquen aquells qui només viuen el present, però ens dibuixen un futur que ni es creuen ni saben quin és, tot i que aspiren que el futur continuïn sent ells.
4 comentaris:
la por a vegades fa reaccionar amb violència, en aquest cas verbal.
com més llegeixo uns i altres, més ganes tinc de fotre el camp, no d'Espanya ni de Catalunya ni sé d'on; fotre el camp de tot el món i salvar-me de la ràbia i l'enorme tristesa que em produeix tot.
quin fàstic.
Per cert, m'agrada molt la foto de capçalera
la por i la ignorància, Francesc.
ninona, jo més aviat estic cansat segons com m'agafen les converses i les lectures, i tampoc no sabria on fotre el camp, però t'entenc, t'entenc.
Gràcies :-)
Publica un comentari a l'entrada