A tu, qwert, no et sembla gaire bé, segons dius en el comentari a "divisa", que un llibre es tituli In nuce tenint en compte que ja existeix un poemari de l’any 2000 que porta el mateix títol. Comprendràs que no es cosa meva justificar-ho -que podria-, però et diré que és normal que aquell, que com l’heroi troià, ha estat protegit pels déus i després potser abandonat pel mateix Apol·lo, tingui poc en compte aquestes consideracions de modernitat. M’atreveixo a dir, que l’heroi troià no tindria cap inconvenient que tu anomenessis la seva antologia simplement "en síntesi". Compte, però, amb els troians (i altres perifèrics) perquè son molt imprevisibles.
Continuaré sense desvetllar el nom de l’autor, si de cas l’endevinareu vosaltres. A la fi, per molt que l’escriptor aspiri a la immortalitat, el que ens interessa és la seva obra. Dieu que no? Bé.
L’antologia la forma un conjunt de poemes, cinquanta, que a mi, que ja els he llegit i rellegit, em semblen massa escassos. Esperaré la seva obra completa, que sembla que apareixerà dintre de poc. Una obra completa d’un poeta que va néixer l’any 1958? Doncs això és així. Sembla que fa uns anys que ha decidit canviar el joc del vers pel joc de la prosa: per l’assaig i l’article periodístic (una columna a partir del proper número de "Serra d’Or", per exemple?). Vaticino, de totes maneres, que en algun moment la seva ploma (és un dir) tornarà al joc del vers. Com serà el seu joc nou, dieu? Ni idea.
Permeteu-me que us deixi aquí un dels seus poemes de 1986. Veig encara el perdiguer, en plena forma, actuant. Hi ha coses que no canvien mai, quan s’és de raça. Han canviat els espais i les preses, no l’olfacte, que continua intacte, potser més afinat.
PORTAL
Tot és estalzí i aire espès
i dones que esperen al Portal
los hòmens de les mines.
Als pedrissos
eixutes velles fan ganxet
i lliguen i deslliguen
vides i fets
mentre els xiquets ensumen el món
com cadells de perdiguer.
LA GENT DE BÉ DEIXA "X," ANTES TWITTER
Fa 3 hores
4 comentaris:
Doncs no; és cert que no em sembla gaire bé. Però no per cap raó de "modernitat", com tu apuntes, cosa que no entenc.
Jo només ho deia -i ho dic- per una pura qüestió de formes. Em sembla un desencert publicar un llibre amb un títol d'un altre de recent. Que l'autor troba un títol perfecte i resulta que ja l'ha usat algú abans? Doncs, a buscar-ne un altre; simplement per formes, per educació, per no crear confusió, per dignitat...
Em sap greu, ara que sé que l'autor és Hèctor B. Moret (si no m'erro. I per què no ho deies tu?), a qui he llegit i que m'agrada força; però això no em fa canviar de parer. Ho trobo igualment, com a mínim, de mal gust i de manca de tacte i de respecte.
I perdoneu si això ofèn algú, però és el que penso.
La modernitat volia fer referència a com el concepte de plagi és realtivament nou en la història de la literatura. Fins i tot es podria parlar d'uan actitud d'admiració. Per suposat, en cap cas es pot considerar plagi l'ús de determinat títol, per poc habitual que sigui, ni participo de la teva opinió en general i encara menys de l'argument de la dignitat, el respecte, etc. De fet, més aviat em sembla divertida aquesta coincidència que jo no coneixia. Recordes la coincidència (o no) d'algunes obres que es titulen simplement "Bestiari" o "Els arbres" i que encara es van editant?
No he dit que l'autor era H. M. perquè encara quedava un tercer post sobre el tema, ja veus, però que faig una al·lusió al seu nom a través de la mitologia.
endless number of these wonderful finds, what with the Internet being a vast network of constantly evolving ideas and all!
També tinc la meva ex de tornada immediatament després de contactar amb el doctor Ogbidi. el meu ex Ray Pascal em va deixar fa un any, em va deixar el cor trencat així, un amic meu em va donar aquest correu electrònic de contacte ogbidihomeofsolution1@gmail.com i whatsapp número +2348052523829. Em vaig posar en contacte amb ell i el meu Ray em va tornar amb molt d'amor. en cas que necessiteu el seu poderós encanteri, també podeu arribar a ell, el 100% segur.
Publica un comentari a l'entrada