Em costa acceptar la mentida, fins i tot les que no volen fer mal; prefereixo el silenci. Quant als coeficients intel·lectuals -cosa misteriosa i discutible- baixos, el que em neguiteja no és el número que s'estableix, sinó que poden produir, entre molts altres efectes, dues conseqüències entre els seus posseïdors: que siguin totalment inconscients de la seva carència intel·lectual, fet que és absolutament normal i acceptable, o que, conscients de les seves mancances, intentin enganyar als del grup anterior, a ells mateixos i a tothom que se’ls posi al davant. També parlaria de la infexibilitat que se li associa, però questa característica no es privativa de ningú
Sembla que això que acabo d’escriure no té caps ni peus i que potser confirmaria que em trobo en algun d’aquests dos grups esmentats o en algun altre encara per decidir. Tot plegat, aquestes idees em vénen suggerides per tres experiències visuals i lectores d’ahir mateix.
La primera va ser escoltar a “Caçadors de paraules” com es destrossava la part final d’aquest poema de Gimferrer, poeta que conec poquíssim i que sembla que des d’aquest recitat, perpetrat ja fa temps, no acaba d’aixecar el cap. Per què el rapsode va triar precisament aquest poema (no sé si el transcric bé), havent-hi cosetes tan senzilles per lluir-se?
3 comentaris:
Això dels coeficients és, efectivament, molt relatiu. Jo tampoc entenc la tria poètica del senyor Aznar, encara més, com es veu, sense assaig previ. Cosa d'algun assessor d'imatge infiltrat des d'esquerra republicana? Aquests acudits tenen un perill, tothom els pot tornar a explicar canviant XX al seu gust, de fet m'ha passat amb acudits antics, que, reciclats, retornen i es mantenen. Suposo que per les senyores devien tenir una robota que en lloc de futbol parlava de la Pantoja. Per exemple.
se m'acut que si el robot tenia un botó pel "on/off" era l'home gairebé perfecte(i ja sabem que gairebé és un mon).
Curiós que no preguntés també el gènere, a més del QI. Més curiós que l'home el sapigués... (el QI, el gènere és més fàcil de saber)
Ai, que també se'm reblaneix el cervell - serà efecte del video.
La veritat, Júlia, que a mi el que em va sorprendre més del recitat d'Aznar és que no s'encomanés ni a Déu ni al Diable a l'hora de fer la lectura del poema de Gimferrer. De totes maneres, sembla que Aznar era -és- "autosuficient".
Efectivament, l'acudit del robot pot tenir múltiples variacions, és una estructura per encabir-hi qualsevol tema amb un cert distanciament.
No em buquis problemes a l'acudit, xurri. Per cert, un dubte que tinc: en quina mesura canvia el QI amb l'edat ( o el que ve a ser el mateix: a base de veure determinats programes de tele, escoltar determinades cançons, etc.) Jo sé el meu QI de quan tenia 16 anys, però ara: p a r l a' m a p o c a p o c...
Imagina't jo, que em vaig mirar el vídeo més d'una vegada abans de penjar-lo...
Publica un comentari a l'entrada