15.10.07

assumptes exteriors... i interiors

Deixant de banda el futur exterior de la literatura catalana (i els llibres de no ficció –un 70 % de la lletra impresa negociada segons diuen alguns-, i la cultura en general), que auguro en expansió important dintre d’uns límits, sembla ser que en les tendències generals globals destaquen la ciència-ficció, la temàtica ambientada en la segona guerra mundial i la novel·la negra; cap novetat en l’interès per aquest darrer gènere.

Dissabte a la tarda en una vila empordanesa que segons el cens de 2006 compta amb 10.588 habitants repartits en dos nuclis urbans. Fa temps hi havia una llibreria –vista i no vista- on gairebé només venien llibres; ara, el local l’ocupa un bar. Queden dos llibreries-papereries que s’encarreguen de fornir de part de l’aliment espiritual a la població. Tinc ganes de continuar llegint Bladé. En una de les llibreries em confirmen que no tenen el segon llibre de la seva Obra Completa; en l’altra, més explícits, em diuen que mai no han treballat amb Cossetània. En totes dues veig llibres que em podria comprar, però que ara no m’interessen. Cap problema, sempre tinc lectures a mà a casa i no m’importa l’espera. Em pregunto, però, una vegada més, qui va ser primer, si l’ou o la gallina, és a dir, els propietaris de la llibreria o el servei de l’editorial. I la relació lector i llibreter?

Em temo que el discurs de cloenda de la Fira que va fer Baltasar Porcel no tindrà tan predicament com el d’en Monzó. L’enllaço aquí per si el voleu repassar. Què voleu, a mi també m’agraden els clàssics.

P. S. A veure, anem o no anem a Venècia? Va, ara que ja anem embalats, aprofitem-ho. El que de moment sembla és que encara no ens toca allò que deia en Pujols que ho tindrem tot pagat, i compte de no creure's excessivament allò que afegia: Al cap i a la fi, i pensant-hi bé, més valdrà ser català que milionari.

5 comentaris:

Xurri ha dit...

Ja se sap que, per un lector, l'afany de trobar un llibre és directament proporcional a la dificultat de trobar-lo.
Una llei de Murphy certament estimulant i entretinguda - ai, les caceres a la cerca de l'exemplar descatalogat!!

Montse ha dit...

Pere, quin rollo, el Porcel!!! (I'm sorry)

miquel ha dit...

Sí que és veritat, xurri. La llàstima és que en aquest cas es tractava d'un llibre que pensava que es podria trobar en qualsevol papereria de poble de 1000 habitants; i és que la meva incompetència en qüestions comercials és proverbial.

No, no, arare, si tens raó, els clàssics ja solen resultar densos i feixucs i, entre nosaltres, no fan gaire per a les trobades comercials.

Jesús M. Tibau ha dit...

Jo m'he llegit el primer volum de Bladé i ja tinc ganes d'encarar el segon.

miquel ha dit...

Jo pensava començar el cap de setmana passat, però ja ho veus...